Jak se stát nájemným vrahem (?) IV

Musel jsem se k tomu postavit jako chlap a udělat to, co je správné. Musím se zbavit Alexeje.

Už jsem se zmiňoval o tom, že jsem se s Frantou skamarádil? Asi jo. A řekl jsem vám taky, že jsem mu řekl o svém plánu? I o tom, že jsem ho měl původně zastřelit. Nevěděl, co si má myslet a já jsem se mu nedivil. Je to zvláštní, když někomu říkáte, že ho máte zlikvidovat, ale že to neuděláte. První, co si myslel, že si z něj jen dělám srandu. Dokud jsem mu neukázal naproti policejní stanici tu zahrádku a pistoli, která se tam celou dobu válela. Řekl mi, že za tohle by mě měl zavřít. Nevím proč, ale něco se v něm hnulo a řekl, že mi pomůže. Nevolal kolegům, ani se do toho nesnažil zapojit jiné složky policie, ale prostě mi navrhnul, že mi pomůže. To pro změnu zarazilo mě. Nicméně, řekl mi to, když jsem byl u něj doma a jeho přítelkyně seděla v obývacím pokoji. Jen tak mimochodem, Franta bydlí kousek ode mě, v podstatě za rohem. Sranda, jak je svět malý.

„Tak jak to chceš provést? Nemůžeš za ním prostě jen tak přijít a zastřelit ho, ne?“ pronesl a upil piva. Pravdu měl. „Nejspíš se k němu nedostaneš bez toho, aby tam byl ještě někdo, že?“ zase pravda. Konec konců, kdykoliv jsem tam šel, byl tam se mnou minimálně jeden další člověk.
„No, hele a co si půjčit od tvých kolegů pušku a sejmout ho na dálku? To by šlo, ne?“ napadl mě geniální nápad.
„Hej, to je ale super nápad. To bysme mohli uskutečnit! Počkej, zavolám na veliteství,“zvedl telefon a řekl do něj „Nazdar šéfe, hele, potřebuju si od vás pučit pušku. No jasně, sedm šedesát dvojku. Na co? No, to je jasný, ne? Jdem zabít jednoho ukrajince na Hradčanský…“ položil telefon, „jsi debil, nebo co? Myslíš, že tohle by mi asi prošlo?“ Faktem je, že jsem se musel sám nad sebou zamyslet. Tohle by fakt nešlo.
„No, a jak by to šlo jinak?“ bylo skoro jedenáct a seděli jsme spolu od šesti a přemýšleli, jak by se to dalo nejlépe udělat. „Co ho nějak vylákat ven? Předvolání? Ty by sis půjčil auto, někam bys ho dovezl a zam bychom ho zabili. To zní líp?“ Nevím, jestli to bylo únavou nebo alkoholem, který příjemně stoupal do hlavy, ale napadaly mě takovéhle věci. Tehdy jsem totiž ještě netušil, že to, co plánujeme bude mít dalekosáhlé následky. Protože tohle všechno zatím byla jen hra, u které jsem si nemyslel, že by se mohla kdy odehrát.

Když jsem se konečně dostal do postele, byly skoro dvě hodiny ráno. Zavrtal jsem se do peřin a usnul přesně na hodinu, než mě probudil zvonek. Rozlepil jsem oči a zkusil to vyignorovat, ale ten někdo byl velmi neoblomný a zvonek pořád držel. Rozlepil jsem oči a vstal. Vklouzl jsem do trenek a trička a vydal se ke dveřím. Koukl jsem se kukátkem, ale venku byla tma. Nepřišlo mi to, jak jsem byl rozespalý, divné. Otevřel jsem dveře a v tu chvíli jsem uviděl jen pěst v kožené rukavici. Před očima se mi zatmělo a padl jsem na zem. Praštil jsem se asi o ledničku a upadl to temnot.

Probral jsem se ve vaně. Se spoutanýma rukama a nohama. Nos mě neskutečně bolel a nemohl jsem jím dýchat. Oči jsem měl zavázané a cítil jsem typický odér cigarety. Nebylo to dobré a v tu chvíli mi došlo, že jsem v prdeli. Dala se do mě třesavka a nebyl jsem schopný zastavit drkotání zubů. Kurvajsemvprdeliteďmětuzabijouabynenadělalibordelvbytěpakměpolijoukyselinouasplácnoudoodpadu!

Jasně jsem slyšel dýchání někoho po mé levé straně u dvěří do koupelny. A pak jsem uslyšel i něco, co mi vehnalo slzy do očí. Tah kovu po kovu. Jako když někdo brousí velký nůž nebo hůř. Sekyru.

Poblil jsem se. Ten někdo se zasmál. Byl to těžký hrdelní smích kuřáka.
„Što ce, muj kchlopčik? Bójiš?“ Zasmál se znovu. Tohle bylo to nejhorší. Netušil jsem, co se bude dít. Ten někdo došel ke mně a stáhl mi z hlavy pásku, která mi zakrývala oči. Byla to stará dobrá americká páska, takže s sebou vzal i pár vlasů kolem dokola hlavy a obočí. Vyhrkly mi slzy. Zase. Když jsem si přivykl na ostré světlo koupelny a podíval se do tváře chlapovi, co stál nade mnou, málem jsem se poblil znova. Tohle byl zabiják. Ty oči. Nekonečná, temně ledová modrá prázdnota. Byl to ten nejhorší pohled, jaký jsem kdy zažil. Nebylo v nich pranic lidského. Jen neukojitelné, zvířecky divoké pudy. Krádeže, znásilnění, ubližování a vraždy. Bylo mi jasné, že z tohohle se asi už nedostanu. Podíval se na mě a usmál se. Takhle nějak jsem si asi představoval úsměv Kulhánkova Tobiáše z knihy Noční Klub. Mouchy padaly za letu a drobila se omítka.

„Nastyal čas na lekchci,“ řekl a vytáhl z poza dveří řeznickou sekyru a velké prkénko. Bylo mi jasné, co se teď stane. Jen jsem netušil, kterou část mi usekne. Pozvracel jsem si nohy podruhé. Už to ale byly jen žaludeční kyseliny. Pálily mě na odřeném koleni jako čert. Z nějakého důvodu mi to ale bylo ukradené. Strach mě totálně paralyzoval. Nemohl jsem se ani hnout. V žaludku jsem měl pocit, jako by mi tam někdo bodl rozpálený rapír a kroutil s ním vší silou. Cítil jsem, jak mi to zapaluje vnitřnosti. ty se svíjely jako klubko hadů a ne a ne přestat. Borec se proti mně postavil, položil na vanu sekáček a odmotal mi jednu ruku od těla. Byl jsem tak vyděšený, že jsem nebyl schopný se jakkoliv bránit. Stejně by mi to asi k ničemu nebylo, takže je to vlastně jedno. Vzal ji a položil ji na prkénko. Bylo vidět, že je často používané, protože na něm byly časté záseky a byla jasně vidět načervenalá barva, která rozhnodně nebyla po celé ploše. Nevsadil bych si na to, že prkénko se používá na jatkách.

Když Borec viděl, v jakém jsem stavu, ruku klidně pustil a zapálil si cigaretu. Potáhl si, upravil pozici ruky na prkénku, jednou rukou ji přitlačil a druhou se rozpřáhl. Pak se v rychlém sledu stalo několik věcí. Dým z cigarety doputoval k detektoru CO2 a kouře na stropě koupelny. Ten se rozeřval. Ukrajinec se lekl. Já taky. Pohnula se moje ruka na prkénku. Pohnulo se prkénko. Sekyra trefila kraj prkénka a odskočila. Zakousla se do Ukrajincova stehna jako do másla. Ukrajinec na mě vytřeštil oči. Vystříkl na mě gejzír krve. Pak další. A další. Další už netrefil mě. Ten další byl zase měnší. Uvědomil jsem si, že je Ukáčko v šoku. Padl na mě. Celou vahou. Pohřbil mě pod sebou ve vaně.
„No, do prdele!“ Připadal jsem si jako v debilním filmu. Měl jsem volnou jednu ruku a ležel jsem pod dvoumetrovým Ukrajincem ve vaně. Neskutečný. Až když jsem nad tímhle kroutil hlavou, došlo mi, co se to vlastně stalo. Tohle, kdybych někam napsat, tak mi to nikdo neuvěří. kulhánek hadr. Jo, jsem v šoku…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Adam Burda | úterý 17.7.2012 0:01 | karma článku: 8,62 | přečteno: 959x
  • Další články autora

Adam Burda

Vrtěti Ženou: Hysterická Literatura

Představte si tu scénu. Sedíte doma, koukáte z okna a sledujete, jak si Vaše polovička začne číst knihu. Najednou začne zadrhávat. Napřed tu a tam, později výrazněji. Zaposloucháte se a zjistíte, že má zrychlený dech a čte zastřeným hlasem.

13.5.2013 v 23:12 | Karma: 11,59 | Přečteno: 1707x | Diskuse| Ostatní

Adam Burda

Jak se stát nájemným vrahem (?) III

roztahaná po Evropě, kde fungují tak, jako Alex. Mnohdy přímo pro svou domovskou vládu. Ráno jsem se probudil, udělal něco práce na počítači a asi v jedenáct odešel před policejní stanici v ulici Ve Střešovičkách. Ideálně bych se tam potřeboval dostat z druhé strany, než je stanice. To znamená, že se budu muset vnutit někomu do baráku a projít do zahrady. Krabice sice ležela hned za plotem, ale jedna věc je přelézt plot, prozože mi to řekl policista a druhá je toulat se tam přes hodinu a hledat pistoli. To bych as těžko ospravedlnil. Úplně to vidím. „Co tam děláte?!“ Rozeběhl by se ke mně postarší plešatý chlápek ve vytahaných teplákách a pokecaném tílku. To nemám za potřebí. Rozhodl jsem se tedy, že to udělám jinak.

7.7.2012 v 2:02 | Karma: 6,71 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Poezie a próza

Adam Burda

Jak se stát nájemným vrahem (?) II

Tak takhle nějak to pro mě tehdy začalo. Nebylo to jednoduché, musel jsem se dost protloukat. Dneska, když se na to tak koukám, jednalo asi o nějaké zbláznění mysli. Problém ovšem byl, že tehdy jsem si toho ještě nevšiml. S tímhle odstupem je to přeci jen zvláštní. Člověk se nad svýma zákysama tak nějak ušklíbne a pokračuje. Ne vždy to tak ale bylo. Byly doby, kdy mi to takhle čistě nešlo. Fakt ne. Třeba tenkát, když se mi Alexej (ten chlápek ze stavební buňky) ozval, že potřebuje pomoci s jedním člověkem. Problémem, jak jim říkal po telefonu.

5.7.2012 v 1:23 | Karma: 7,97 | Přečteno: 1282x | Diskuse| Poezie a próza

Adam Burda

Jak se stát nájemným vrahem (?)

Prvotní drobný pokus o sepsání nějaké vlastní delší povídky. Jedná se prozatím o první část, časem bude přibývat. Prosím, buďte schovívaví.

28.6.2012 v 20:25 | Karma: 19,07 | Přečteno: 4374x | Diskuse| Poezie a próza

Adam Burda

MethanCity LARP: 2084

Předem bych chtěl upozornit, že tento článek nemá žádný ideologický podtext. Jedná se pouze o report ze hry. Prosím, vemte to na vědomí. Hra probíhá na motivy distopických děl, především však knih jako je 1984 od G. Orwella, případně filmu Equilibrium.

27.4.2011 v 21:30 | Karma: 7,96 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Pozvánky, akce
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

KOMENTÁŘ: Politika, kde se nemluví, ale střílí. Jak zamezit, aby přešla i k nám

17. května 2024  9:16

Středeční atentát na slovenského premiéra Roberta Fica je bolestným symptomem nemocné doby. A...

Odvolat se nemá smysl, algoritmus přijímaček zafungoval, říká šéf Cermatu

17. května 2024  9:12

Podcast První kolo přijímacího řízení na střední školy se uzavřelo ve středu 15. května. Uspěli v něm skoro...

Hasiči vraceli na kola převrácený návěs. Předtím museli vyložit náklad coca-coly

17. května 2024  9:01

Ve čtvrtek večer zasahovali hasiči v Praze u nehody kamionu, kterému se převrátil návěs. Ten byl...

Partneři z Francie vsadili každý sám podobná čísla, miliony vyhráli oba

17. května 2024  8:25

Jako o mimořádně vzácném případu hovoří experti o výhře ve francouzské loterii, ve které uspěli muž...

Prodej louky 12 613 m2
Prodej louky 12 613 m2

Vrchlabí - Hořejší Vrchlabí, okres Trutnov
2 522 600 Kč

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1662x
Jsem člověk, který má rád svuj klid. Nevyhýbám se ale novým zkušenostem a jsem ochoten experimentovat v jakémkoliv poli. Mé koníčky mohou připadat mnohým nezajímavé a fádní, ale opak je pravdou. Ocení je ale jen ti, kteří k nim mají vztah. Volný čas se snažím věnovat pobytu venku, a nezáleží mi zrovna na tom, jaké je počasí. Nejčastěji mě můžete potkat v Praze s fotoaparátem v ruce.

Seznam rubrik